Egy következő létezés ösvényét taposom

2019/11/10. - írta: Úton Vagyok

nature-1573388587085-6032.jpgA címebe írhattam volna az is, hogy a következő létezésem ösvényét... Ez olyan megnyugtató lenne. De nézzünk csak vissza, most kinek az ösvényét járom? Persze a magamét, de ha boncolgatjuk egy picit, belemerülünk a részletekbe, kirajzolódik egy ösvény amit nem most tapostam, hanem előttem "valaki".

Talán nem is ösvény, hanem inkább itiner, mikor merre, mit válasszak. Karma... Van aki hatizsákhoz hasonlitja. Ami cipelünk születésünk óta...

De Ki adta ránk ezt a hátizsákot? Ki taposta ki életutunk ösvényét?

Könnyű rávágni, hogy én voltam előző életemben... Ez most trendi, keleti misztika, könnyen emészthető magyarázat. Egy nagyot alszunk halál helyett és minden megy tovább, jön a következő élet... Szép. 

Az önmeghatározás alapja az Én képzet, ami szinte csak a megélt tapasztalataink és emlékeink összessége, amire most emlékszünk, nem egyéb. A most tapasztalása, az emlékezet és a terveink. Ez vagyok. 

Egy következő "életemben" (direkt idézőjelesen) nem lesz emlékezetem, nem lesznek terveim és nem tapasztalom a múltat csecsemőként. Az Nem én leszek! Nem lesz megszokott élet kuckóm, emlékek, amihez visszanyúlhatok, tapasztalataim, véleményem, bármim... 

Ami lesz annak az új lénynek: egy hatizsákja amiben olyan "dolgok" lesznek, amiről gőze sem lesz miért és ki rakta bele... Menni fog egy ösvényen, de nem tudja ki taposta ki, és hová vezet... Ő nem én leszek. Ahogy gyerekeink sem mi vagyunk, úgy következő életemben sem én leszek, de mindkét esetben hatással vagyok rá. 

Nincs más dolgom ebben az életben, hamár tudatába kerültem ennek, hogy mostani életemet úgy éljem, hogy aki utánam jön és megkapja a hátizsákomat, elindul az ösvényen, hasznos dolgokat találjon a zsákban és minél kevesebb nehezéket. Az ösvényt nyugodtan követhesse, és hálás lehessen annak az ismeretlenek akitől a stafétabotot átvette. 

Én is hálás vagyok előző "felemre" bárki volt is ő. Sok jó cuccot adott a zsákomba és nem túl sok nehézséget. 

Az ösvény is jól járható amit kaptam tőle, buktatókkal és akadályokkal, de leküzdhető volt eddig és tanulságos... 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szedd-magad.blog.hu/api/trackback/id/tr1015299906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása